【和訳】Ariana Grande – ​fake smile













 「​fake smile」で Ariana Grande は人生に対する彼女と不満とセレブであるがゆえに起こる有名税について語っています。サンプリングされているのは Julius Fucik の「Entry of the gladiators Op.68」と Wendy Rene の「After Laughter」です。






[Intro: Wendy Rene]
After laughter comes tears[×2]
笑いの後には涙がやってくる


[Verse 1]
Another night, another party, sayin' hi to everybody
ある夜 パーティーで みんなに挨拶をする

I’m sorry, it's time to leave, I gotta leave now
ごめんなさい 時間だわ いかないとけない

Got somewhere I gotta be now, I'm starving
私のいるべき場所へ向かう 飢えているの

Can somebody walk me to my car?
誰か私を車まで連れて行ってくれないかしら?

If I go alone, I’m not gon' make it very far
もし私一人だったら  上手くいかないから

I'm happy for the love and all of the above
私は愛や今までのすべてに満足しているの

If I'm being honest, I done been through way too much
正直に言うなら 私はいろいろなことを経験してきたの


[Pre-Chorus]
I can't fake another smile
笑顔を偽るなんてできないわ

I can't fake like I'm alright
大丈夫なフリはできない

And I won't say I’m feeling fine
いい気分なんて言えないわ

After what I been through, I can’t lie
経験してきた後では 嘘はつけない


[Chorus]
Fuck a fake smile, smile
偽物の笑顔なんて最悪だわ

Fuck a fake smile, fake smile
偽物の笑顔なんて最悪だわ


[Verse 2]
I read the things they write about me
みんなが私について書いた文章を読んだ

Hear what they're sayin’ on the TV, it's crazy
彼らがTVで言っていることを聞いてみてよ 狂ってるわ

It's gettin' hard for them to shock me
私を驚かせるのは難しくなっているけどね

But every now and then, it’s shocking, don't blame me
でも時々 ショックを受けるの 私を責めないで

I know it's the life that I chose
この人生は私が選んだの 分かっている

But baby, I'm grateful, I want you to know
でもね 感謝しているわ あなたに知ってほしいの

I'm happy for the love and all of the above
私は愛や今までのすべてに満足しているの

If I'm being honest, I done been through way too much
正直に言うなら 私はいろいろなことを経験してきたの


[Pre-Chorus]
I can't fake another smile
笑顔を偽るなんてできないわ

I can't fake like I'm alright
大丈夫なフリはできない

And I won't say I’m feeling fine
いい気分なんて言えないわ

After what I been through, I can’t lie
経験してきた後では 嘘はつけない


[Chorus]
Fuck a fake smile, smile
偽物の笑顔なんて最悪だわ

Fuck a fake smile, fake smile
偽物の笑顔なんて最悪だわ


[×2]
[Bridge]
If I'm hurt, I ain't gon' lie about it
私が傷ついたら 嘘はつかないわ

Arms crossed with the attitude, lips pouted
偉そうな態度で腕を組んで 唇を尖らせる

If I'm mad, I ain't gon' lie about it
私が起こっていたら 嘘はつかないわ

Neck roll with the attitude, yuh
偉そうな態度で首を回すの


[Pre-Chorus]
I can't fake another smile (And I can't fake)
笑顔を偽るなんてできないわ

I can't fake like I'm alright (No smile)
大丈夫なフリはできない

And I won't say I'm feeling fine (I'm feeling fine)
いい気分なんて言えないわ

After what I been through, I can't lie
経験してきた後では 嘘はつけない


[Chorus]
Fuck a fake smile, smile
偽物の笑顔なんて最悪だわ

Fuck a fake smile, fake smile (Yeah)
偽物の笑顔なんて最悪だわ