【和訳】Ariana Grande – ​make up


















 「​make up」は Ariana Grande のアルバム「thank u, next」の7番目のトラックです。彼女はこの曲で仲直りと化粧品のダブルミーニングでパートナーとの関係を語ります。






[Verse 1]
I like to fuck with you just to make up with you
仲直りするためにあなたとするのが好きなの

'Cause the way you be screamin’ my name
だってあなたが私の名前を叫ぶから

Make me wanna make love to you
あなたと愛し合いたい気分にさせて

I might break up with you just to make up with you
あなたと仲直りするために別れることになるかも

At the end of the day, boy
その日の終わりに

You know that I'm 'bout to wake up with you
私があなたと一緒に起きようとしていることは知っているでしょ


[×2]
[Chorus]
I love it when we make up (Yeah-eh-eh)
私たちが仲直りするときが好きなの

Go ’head, ruin my makeup (Yeah-eh-eh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして


[Verse 2]
My energy and attitude don't really coincide
私のエネルギーと態度は一致しないの

I'm stayin' mad all day so we can let it out tonight
私たちは一日中おかしくなっているから  今夜は思っていることを話すの

Bring you to the bed where we can really make it right
あなたをベッドに連れていく 私たちが仲直りできる場所へ

Sorry-in-a-box so when it pops up by surprise
突然でてきてしまったらごめんなさいね


[×2]
[Chorus]
I love it when we make up (Yeah-eh-eh)
私たちが仲直りするときが好きなの

Go ’head, ruin my makeup (Yeah-eh-eh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして


[Verse 3]
Promise me that when you kiss my lips, you'll make it stick
約束して キスするときは  しっかり覚えておいて

That’s the way to shut me up after an argument
それが喧嘩のあとに私をだまされる方法だから

No eyeliner on, but looking at you is the fix
アイライナーはつけていないけどあなたを見つめれば治るの

Highlight of my life, just like that Fenty Beauty kit
私の人生のハイライト まるでフェンディビューティーキット
("Fenty Beauty"は Rihanna が展開するメイクブランド)


[×2]
[Chorus]
I love it when we make up (Yeah-eh-eh)
私たちが仲直りするときが好きなの

Go ’head, ruin my makeup (Yeah-eh-eh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして


[Bridge]
Let me stay in my bag ’cause I like when you mad
余裕でいさせて 怒っているあなたが好きだから

It's a mood, it's a vibe, it's a look, it’s a match
そんな雰囲気 気分 見た目  合っている

Attitude, change my mind (Change my mind)
態度が私の気持ちを変える

When you say that I'm right (That I'm right)
あなたが 私は正しいと言う時

Hella fine and it works every time
とてもいい気分 いつだって効果がある


[Chorus]
And I love it when we make up (Yeah-eh-eh)
私たちが仲直りするときが好きなの

(And I love it when we make up)
私たちが仲直りするときが好きなの

Go 'head, ruin my makeup (Yeah-eh-eh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして

(Go 'head, ruin my makeup)
前に進んで 私の化粧を台無しにして

I love it when we make up (Yeah-eh-eh)
私たちが仲直りするときが好きなの

(And I love it when we make up)
私たちが仲直りするときが好きなの

Go 'head, ruin my makeup (Yeah-eh-eh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして

(Go ahead, ruin my makeup, yuh)
前に進んで 私の化粧を台無しにして