【和訳】Billie Eilish – ​bury a friend









 「​bury a friend」は Billie Eilish のベッドの下にいる怪物の視点で描かれています。この曲ででてくる"friend"は彼女の友人であり2018年6月18日に銃殺された XXXtentacion です。






[Refrain: Billie Eilish]
What do you want from me? Why don't you run from me?
どうしろって言うの? 逃げないの?

What are you wondering? What do you know?
何をそんなに不思議そうにしているの? 何を知っているの?
 
Why aren't you scared of me? Why do you care for me?
私をどうして恐れているの? 何をそんなに気にしているの?

When we all fall asleep, where do we go?
私たちが眠りに落ちる時は どこに行くの?


[Verse 1: Billie Eilish & Crooks]
Come here
ここに来て

Say it, spit it out, what is it exactly
話して 吐き出すの 正しいことを

You're payin'? Is the amount cleanin' you out?
あなたはちゃんと払ってる? ちゃんときれいにした?

Am I satisfactory?
私は満足しているの?

Today, I'm thinkin' about the things that are deadly
今日は 死ぬかもしれないようなことを考えている

The way I'm drinkin' you down
私があなたを飲み干す方法

Like I wanna drown,
溺れることを望んでいるかのように

Like I wanna end me
私を終わらせることを望んでいるかのように


[Chorus: Billie Eilish]
Step on the glass, stifle your tongue
ガラスの上に足を踏み入れる  あなたの舌をかみ切る

Bury a friend, try to wake up
友人を埋める 起きようとする

Cannibal class, killing the son
人食いども 息子を殺す

Bury a friend, I wanna end me
友人を埋める 私は私を終わらせたいの


[Post-Chorus: Billie Eilish]
I wanna end me
私は私を終わらせたいの

I wanna, I wanna, I wanna… end me
私は私を終わらせたいの

I wanna, I wanna, I wanna…
私は


[Refrain: Billie Eilish]
What do you want from me? Why don't you run from me?
どうしろって言うの? 逃げないの?

What are you wondering? What do you know?
何をそんなに不思議そうにしているの? 何を知っているの?
 
Why aren't you scared of me? Why do you care for me?
私をどうして恐れているの? 何をそんなに気にしているの?

When we all fall asleep, where do we go?
私たちが眠りに落ちる時は どこに行くの?


[Verse 2: Billie Eilish & Crooks]
Listen
聴いて

Keep you in the dark, what had you expected?
暗闇の中で あなたは何を期待していたの?

Me to make you my art and make you a star
あなたを私のアートにして スターにしてあげる

And get you connected?
繋がってる?

I'll meet you in the park, I'll be calm and collected
公園で会いましょう 落ち着いているわ

But we knew right from the start that you'd fall apart
でもあなたがダメになるって最初から知っていたの

'Cause I'm too expensive
だって私は高すぎるから

Your talk'll be somethin' that shouldn't be said out loud
あなたの会話は 大声で言うべきじゃないわね

Honestly, I thought that I would be dead by now (Wow)
正直に言うと 私は死んでしまうかと思った

Calling security, keepin' my head held down
警察を呼んで 私の頭を押さえて

Bury the hatchet or bury a friend right now
ハチェットを埋めるか 友人を埋めるか


[Bridge: Billie Eilish & Crooks]
For the debt I owe, gotta sell my soul
借金のために 魂を売らないといけないの

'Cause I can't say no, no, I can't say no
私はノーなんて言えないから

Then my limbs all froze and my eyes won't close
そして私の手足は凍り付いて 目は閉じることはない

And I can't say no, I can't say no
私はノーなんて言えない

Careful
気をつけて


[Chorus: Billie Eilish]
Step on the glass, stifle your tongue
ガラスの上に足を踏み入れる  あなたの舌をかみ切る

Bury a friend, try to wake up
友人を埋める 起きようとする

Cannibal class, killing the son
人食いども 息子を殺す

Bury a friend, I wanna end me
友人を埋める 私は私を終わらせたいの


[Post-Chorus: Billie Eilish]
I wanna end me
私は私を終わらせたいの

I wanna, I wanna, I wanna… end me
私は私を終わらせたいの

I wanna, I wanna, I wanna…
私は


[Refrain: Billie Eilish]
What do you want from me? Why don't you run from me?
どうしろって言うの? 逃げないの?

What are you wondering? What do you know?
何をそんなに不思議そうにしているの? 何を知っているの?
 
Why aren't you scared of me? Why do you care for me?
私をどうして恐れているの? 何をそんなに気にしているの?

When we all fall asleep, where do we go?
私たちが眠りに落ちる時は どこに行くの?