【和訳】Billie Eilish - bad guy










 「bad guy」は Billie Eilish のアルバム「WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?」のセカンドトラックです。彼女はこの曲で恋人を苛立たせていることを語ります。






[Verse 1]
White shirt now red, my bloody nose
白いシャツは赤くなった 私の鼻は血まみれ

Sleepin', you're on your tippy toes
眠っているとき あなたはつま先立ちしている

Creepin' around like no one knows
誰にも気づかれないように忍び寄る

Think you're so criminal
あなたは罪深いのよ

Bruises on both my knees for you
あなたのために自分の両膝を傷つける

Don't say thank you or please
感謝はお願いは言わないで

I do what I want when I'm wanting to
やりたいときにやりたいことをするの

My soul? So cynical
私の魂? とても冷笑的よ


[Chorus]
So you're a tough guy
あなたはとてもタフな人

Like it really rough guy
とても荒々しい

Just can't get enough guy
一緒にいても飽きない人

Chest always so puffed guy
胸を鍛えている人

I'm that bad type
私は悪い奴

Make your mama sad type
あなたのママを悲しませる

Make your girlfriend mad type
あなたの彼女を怒らせる

Might seduce your dad type
あなたのパパを誘惑する

I'm the bad guy
私は悪い奴


[Post-Chorus]
I'm the bad guy
私は悪い奴


[Verse 2]
I like it when you take control
あなたが支配してくれる時が好きなの

Even if you know that you don't own me,
あなたが私を所有していることを自覚していなくても

I'll let you play the role
あなたにその役割を果たさせるわ

I'll be your animal
あなたのペットになるわ

My mommy likes to sing along with me
私のママは私と歌うのが好き

But she won't sing this song
でもこの歌は好きじゃないみたい

If she reads all the lyrics
もしママがこの歌詞を読んだら

She'll pity the men I know
憐れむでしょうね


[Chorus]
So you're a tough guy
あなたはとてもタフな人

Like it really rough guy
とても荒々しい

Just can't get enough guy
一緒にいても飽きない人

Chest always so puffed guy
胸を鍛えている人

I'm that bad type
私は悪い奴

Make your mama sad type
あなたのママを悲しませる

Make your girlfriend mad type
あなたの彼女を怒らせる

Might seduce your dad type
あなたのパパを誘惑する

I'm the bad guy
私は悪い奴


[Post-Chorus]
I'm the bad guy, duh
私は悪い奴

I'm only good at bein' bad, bad
悪いことだけが得意なの


[Reprise]
I like when you get mad
怒っているあなたが好きだわ

I guess I'm pretty glad that you're alone
あなたが一人でいると嬉しくなるの

You said she's scared of me?
あなたは言った 彼女は俺を恐れているの?

I mean, I don't see what she sees
要は 彼女が見ているものが見えていないの

But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne
でもきっとそれは私があなたの香水をつけているから


[Outro]
I'm a bad guy[×2]
私は悪い奴

Bad guy, bad guy
悪い奴

I'm a bad
私は悪い奴