【和訳】Billie Eilish – ​wish you were gay











 「wish you were gay」で Billie Eilish は自身が男性に振られた理由を自分に魅力がないわけではなく、彼の性的指向のせいであってほしいと願っています。皮肉なことに彼女がこの曲を書いたあと男性は実際に同性愛者であったそうです。






[Verse 1]
"Baby, I don't feel so good," six words you never understood
「そんなに気分が良くないわ」あなたが理解しない6つの言葉

"I'll never let you go," five words you'll never say (Aww)
「あなたを決して手放さないわ」あなたが言わないであろう5つの言葉

I laugh alone like nothing's wrong,
私は一人で笑うの まるで何も間違っていないかのように

Four days has never felt so long
4日間はそんなに長く感じなかったわ

If three's a crowd and two was us, one slipped away (Hahahahahahahaha)
もし3人が群集で 2人が私たちなら 一人はどこかに行ってしまったわ


[Chorus]
I just wanna make you feel okay
ただあなたをいい気分にさせたいの

But all you do is look the other way
でもあなたは見て見ぬふりをする

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
私がどれだけこのままでいたくないかを あなたに伝えることはできない

I just kinda wish you were gay
彼がゲイだったらよかったのに


[Verse 2]
Is there a reason we're not through?
私たちが経験していない理由はあるかしら?

Is there a 12 step just for you?
あなただけのために12ステップはあるかしら?
("12 step"はドラッグ中毒者が回復するのを助けるためのプログラム)

Our conversation's all in blue
私たちの会話は青ばかり
(AppleデバイスのiMessageアプリでは送信者のテキストは青、返信者のテキストは灰色で表示される、ここではBillie がメッセージを送っても相手は返信してくれないことを言っている)

11 "heys" (Hey, hey, hey, hey)
11回も 「heys」って送ったのに

Ten fingers tearing out my hair
10本の指で自分の髪を引き抜くの

Nine times you never made it there
9回もあなたはそこに行ってないわ

I ate alone at 7, you were six minutes away (Yay)
7時に一人で食べていた あなたは6分後に現れた


[Chorus]
How am I supposed to make you feel okay
どうすればあなたを気持ちよくさせられるかな

When all you do is walk the other way?
あなたが反対側を歩いているときに

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
私がどれだけこのままでいたくないかを あなたに伝えることはできない

I just kinda wish you were gay
彼がゲイだったらよかったのに


[Bridge]
To spare my pride
自分のプライドを守るために

To give your lack of interest an explanation
あなたの興味の欠如を説明するために

Don't say I'm not your type
私はあなたのタイプじゃないって言わないで

Just say that I'm not your preferred sexual orientation
私はあなたの好きな性的指向じゃないと言って

I'm so selfish
私は利己的なの

But you make me feel helpless, yeah
でもあなたは私に無力感を感じさせる

And I can't stand another day
別の日じゃ我慢できない

Stand another day
我慢できないわ


[Chorus]
I just wanna make you feel okay
ただあなたをいい気分にさせたいの

But all you do is look the other way
でもあなたは見て見ぬふりをする

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay
私がどれだけこのままでいたくないかを あなたに伝えることはできない

I just kinda wish you were gay[×3]
彼がゲイだったらよかったのに