【和訳】Billie Eilish - 8










 「8」は Billie Eilish のアルバム「WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?」の8番目に収録されています。この曲は彼女に傷つけられた人の視点で描かれています。






[Verse 1]
Wait a minute, let me finish
ちょっと待って 終わらせて

I know you don't care
あなたが気にしていないって知っている

But can you listen?
でもちゃんと聞いている?

I came committed, guess I overdid it
熱心にやっていた やりすぎたのかもね

Wore my heart out on a chain
心に鎖をつける

Around my neck, but now it's missin', hmm
首の周りに でも今はつけてない


[Chorus]
So I think I better go
だから私は行ったほうが良いと思うの

I never really know how to please you
あなたを喜ばせる方法を知らないの

You're lookin' at me like I'm see-through
あなたは見抜くかのように 私を見ている

I guess I'm gonna go
行くつもりよ

I just never know how you feel
あなたの気持ちが分からない

Do you even feel anything?
あなたも何か感じる?


[Verse 2]
You said, "Don't treat me badly"
あなたは言った「酷い扱いをしないで」

But you said it so sadly
でもあなたはとても悲しそうに言った

So I did the best I could
だから私はできる限りのことをした

Not thinkin' you would have left me gladly
あなたは喜んで私を置いていったとは思えない

I know you're not sorry
あなたが申し訳ないと思っていないのは知っている

Why should you be?
どうしてあなたはそうなの?

'Cause who am I to be in love
私は誰を愛せばいいの

When your love never is for me?
あなたが愛してくれないときは



[Chorus]
So I think I better go
だから私は行ったほうが良いと思うの

I never really know how to please you
あなたを喜ばせる方法を知らないの

You're lookin' at me like I'm see-through
あなたは見抜くかのように 私を見ている

I guess I'm gonna go
行くつもりよ

I just never know how you feel
あなたの気持ちが分からない

Do you even feel anything?
あなたも何か感じる?