【和訳】Billie Eilish – ​all the good girls go to hell










 「all the good girls go to hell」は Billie Eilish のアルバム「WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?」の5番目に収録されています。彼女はこの曲で自身の宗教についての見解を述べます。






[Intro]
My Lucifer is lonely
私のルシファーは孤独なの


[Verse 1]
Standing there, killing time
そこに立つ キリングタイムよ

Can't commit to anything but a crime
犯罪以外何もできない

Peter's on vacation, an open invitation
ペテロの休暇  誰でも歓迎される
(聖ペテロは天国の門を守るとされており、拒否されたものは地獄に落ちる
彼が休暇に出ているということは誰でも天国に行くことができる)

Animals, evidence
動物 証拠

Pearly Gates look more like a picket fence
真珠の門はピケットフェンスのように見える
(真珠の門はヨハネの黙示録に出てくる天国の門)

Once you get inside 'em
一度中に入ったら

Got friends but can't invite them
友人ができても招待できない


[Pre-Chorus]
Hills burn in California
カリフォルニアの丘が燃える

My turn to ignore ya
私の番を無視する

Don't say I didn't warn ya
警告していないなんて言わないで


[Chorus]
All the good girls go to Hell
いい女の子は全員地獄に行くわ

'Cause even God herself has enemies
だって神でさえ敵がいるから

And once the water starts to rise
そして一度水位が上がったら

And Heaven's out of sight
天国は見えなくなる

She'll want the Devil on her team
彼女は仲間に悪魔を望むようになるわ


[Post-Chorus]
My Lucifer is lonely
私のルシファーは孤独なの


[Verse 2]
Look at you needing me
私を必要としているあなたを見て

You know I'm not your friend without some greenery
ハッパなしで私があなたの友達にならないことを知っているでしょ

Walk in wearin' fetters
枷をつけながら歩く

Peter should know better
ペテロは知るべきだ

Your cover up is caving in
あなたは劣った部分を隠している

Man is such a fool, why are we saving him?
なんて馬鹿な人だろう どうして私たちは彼を救うの?

Poisoning themselves now
彼らは今中毒になっている

Begging for our help, wow
私たちの助けを求めている


[Pre-Chorus]
Hills burn in California
カリフォルニアの丘が燃える

My turn to ignore ya
私の番を無視する

Don't say I didn't warn ya
警告していないなんて言わないで


[Chorus]
All the good girls go to Hell
いい女の子は全員地獄に行くわ

'Cause even God herself has enemies
だって神でさえ敵がいるから

And once the water starts to rise
そして一度水位が上がったら

And Heaven's out of sight
天国は見えなくなる

She'll want the Devil on her team
彼女は仲間に悪魔を望むようになるわ


[Post-Chorus]
My Lucifer is lonely
私のルシファーは孤独

There's nothing left to save now
今救うものは何もない

My god is gonna owe me
私の神は私に借りがある

There's nothing left to save now
今救うものは何もない


[Outro]
I cannot do this snowflake
雪の結晶なんてできないわ