【和訳】Billie Eilish - listen before i go










 「listen before i go」は Billie Eilish のアルバム「WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?」の12番目に収録されています。彼女はこの曲で、自分の声に耳を傾けてほしいと恋人に語っています。






[Verse 1]
Take me to the rooftop
屋上に連れて行って

I wanna see the world when I stop breathing
息を止めたときに 世界を見てみたいの

Turnin' blue
青に変わる

Tell me love is endless, don't be so pretentious
愛には終わりがないと言って 大げさに言わないで

Leave me like you do (Like you do)
あなたがするように 私を置いて行って


[Pre-Chorus]
If you need me, wanna see me
あなたが必要とするなら 私に会いたいなら

Better hurry 'cause I'm leavin' soon
早くしたほうがいいわ だってすぐにいなくなるから


[Chorus]
Sorry can't save me now
ごめんなさいね 私は救えないの

Sorry I don't know how
救い方が分からないのよ

Sorry there's no way out (Sorry)
逃げ道がないの

But down
でも

Hmm, down
落ちていく


[Verse 2]
Taste me, the salty tears on my cheek
私を味わって 頬には塩辛い涙

That's what a year-long headache does to you
それが私を一年も悩ませている頭痛のもと

I'm not okay, I feel so scattered
大丈夫じゃないわ 滅茶苦茶なの

Don't say I'm all that matters
私が大事なんて言わないで

Leave me, déjà vu (Hmm)
私を置いていく デジャブね


[Pre-Chorus]
If you need me, wanna see me
あなたが必要とするなら 私に会いたいなら

Better hurry 'cause I'm leavin' soon
早くしたほうがいいわ だってすぐにいなくなるから


[Chorus]
Sorry can't save me now (Sorry)
ごめんなさいね 私は救えないの

Sorry I don't know how (Sorry)
救い方が分からないのよ

Sorry there's no way out (Sorry)
逃げ道がないの

But down
でも

Hmm, down
落ちていく


[Outro]
Call my friends and tell them that I love them
私の友達を呼んで 愛していると言うの

And I'll miss them
そして恋しくなるの

But I'm not sorry
でも申し訳ないとは思わないわ

Call my friends and tell them that I love them
私の友達を呼んで 愛していると言うの

And I'll miss them
そして恋しくなるの

Sorry
ごめんなさいね