【和訳】Avicii - Fades Away ft. Noonie Bao










 「Fades Away」は Avicii のアルバム「TIM」のラストトラックです。「Don‘t you love it how it all just fades away?」の一行から製作が開始したこの曲は、プロデューサーでかつ Avicii の親友である Carl Falk が、ボーカルは彼と働いたことのある人間ではないといけないと感じ、2012年の「I Could Be The One」でボーカルを務めた Noonie Bao を選びました。






[Verse 1]
All of the troubled times that we have overcome
私たちが乗り越えたあらゆる困難な時期

All of the trials to find somewhere that we belong
私たちがあるべき場所を探すために行われたあらゆる試練

All I know is that, with you, I'm holding on
私にわかるのは あなたと一緒に続けているということだけ

'Cause all of the days out, all of the days out on the run
日が沈んでも ずっと走り続けているから


[Pre-Chorus]
Don't you love it? How it all just fades away
愛していないの? すべてが消えていく感じを

When your clothes don't feel the songs of yesterday
あなたの服が昨日の歌を感じないとき

And I can't go back, and I can't go back
私は戻れないわ

Don't you love it? How it all, it all just fades away
愛していないの? すべてが消えていく感じを


[Chorus]
It all just fades away
すべて消えていく


[Verse 2]
All of the tracks we traced, we raced to reach the sun
私たちが辿った軌跡はすべて 太陽に到達するまでの競争だった

All of the lights to find a place where we belong
私たちがあるべき場所を探してくれる あらゆる光

All I know is that, with you, I'm moving on
私にわかるのは あなたと一緒に進んでいるということだけ

'Cause all of the days out, all of the days out on the run
日が沈んでも ずっと走り続けているから


[Pre-Chorus]
And I can't go back, and I can't go back
私は戻れないわ

Don't you love it? How it all, it all just fades away
愛していないの? すべてが消えていく感じを


[Chorus]
It all just fades away[×4]
すべて消えていく


[Outro]
And I can't go back and I can't go back
私は戻れないわ

Don't you love it? How it all, it all just fades away
愛していないの? すべてが消えていく感じを