【和訳】Avicii - Freak ft. Bonn









 「Freak」は Avicii のアルバム「TIM」の8thトラックです。彼の存命の内に完成することのなかったこの曲はスウェーデンのシンガー Bonn とプロデューサーの  Albin Nedler と Von Bahder に引き継いで制作しました。






[Verse 1]
I don't want to be seen in this shape I'm in
こんな形で見られたくないよ

I don't want you to see how depressed I've been, yeah
俺がどれだけ落ち込んでいるかのか君に見られたくないよ

You were never the high one, never wanted to die young
君は最高の奴じゃなかったし 若くして死ぬつもりもなかった

I don't want you to see all the scars within
君に俺の傷跡を見てほしくないよ


[Chorus]
So, tell me why (Oh why, oh why)
だから どうしてか教えてくれ

Why am I such a freak?
俺はどうしてこんなにも取り乱しているんだ?

You're out of your mind (Oh my, oh my)
君は自分のことなんか考えていない

Who the fuck are you to judge me?
俺のことを非難する君は一体誰なんだ?

And I told you I'd be different
君に言ったんだ 僕は変わるって

And I told you I was wild
君に言ったんだ 俺は荒々しかったって

You're stuck in denial
君は拒絶している

Yeah, I think that maybe you're the freak
ああ きっと君は取り乱しているんだ

 
[Verse 2]
I keep thinking about what we could have been
俺たちは何ができたのか考えている

If we hadn't been caught in what should have been, yeah
もし俺たちがあるべき姿にとらわれていなかったら ああ

Oh, we used to be dancing, never cared about nothing
俺たちは踊っていた 何も気にせず

I don't know when we got all these scars within
俺たちはこの傷がいつついたのか知らない


[Chorus]
So, tell me why (Oh why, oh why)
だから どうしてか教えてくれ

Why am I such a freak?
俺はどうしてこんなにも取り乱しているんだ?

You're out of your mind (Oh my, oh my), no
君は自分のことなんか考えていない

Who the fuck are you to judge me?
俺のことを非難する君は一体誰なんだ?

And I told you I'd be different
君に言ったんだ 僕は変わるって

And I told you I was wild
君に言ったんだ 俺は荒々しかったって

You're stuck in denial
君は拒絶している

Yeah, I think that maybe you're the freak
ああ きっと君は取り乱しているんだ


[Post-Chorus]
Yeah, I think that maybe you're the freak
ああ きっと君は取り乱しているんだ

You're stuck in denial
君は拒絶している

Yeah, I think that maybe you're the freak
ああ きっと君は取り乱しているんだ


[Outro]
Oh, yeah, I think that maybe you're the freak
ああ きっと君は取り乱しているんだ

Yeah, I think that maybe you're the freak[×2]
ああ きっと君は取り乱しているんだ