【和訳】Avicii - Heaven ft. Chris Martin










 「Heaven」はスウェーデンのプロデューサー Avicii と Coldplay のリードボーカルである Chris Martin によるコラボです。元々は2ndアルバム「Stories」に収録されるはずでしたが収録されず、ボーカルが Cherry Ghost の Simon Aldred に変更になったりと紆余曲折ありました。






[Verse 1]
Step out into the dawn
夜明けの中に足を踏み出して

You pray 'til, you pray 'til the lights come on
光に包まれるまで 祈っていると

And then you feel like you've just been born
まるでたった今 生まれたばかりのような気分になるだろ

Yeah, you come to raise me up
ああ 君が力をくれる

When I'm beaten and broken up
俺が打ちのめされて 傷ついたときは

And now I'm back in the arms I love
愛する人の腕に戻ってくるんだ


[Pre-Chorus]
And I think I just died
きっと俺は死んでしまったんだ

I think I just died
きっと俺は死んでしまったんだ

Yeah, I think I just died
ああ 俺は死んだんだろう

I think I just died
俺は死んでしまったんだ


[Chorus]
And went to Heaven
そして天国へ行ったんだ

And went to Heaven, whoa
そして天国へ行ったんだ


[Verse 2]
Beaten and bathed in blood
打ちのめされて血まみれになった

I'm hit by, I'm hit by your love and drug
君の愛とドラッグに襲われたんだ

And now you've c-come to raise me up
そして今 君が力をくれる


[Pre-Chorus]
And I think I just died
きっと俺は死んでしまったんだ

I think I just died
きっと俺は死んでしまったんだ

Yeah, I think I just died
ああ 俺は死んだんだろう


[Chorus]
And went to Heaven[×3]
そして天国へ行ったんだ

Whoa, and went to Heaven
そして天国へ行ったんだ


[Bridge]
It's such a night, such a beautiful night
なんて夜だ なんて美しい夜なんだ

It's such a view, such a beautiful sight
なんて景色だ なんて美しい景色なんだ

I think I just, oh, I think I just died, oh
ああ 俺は死んだのか


[Chorus]
And went to Heaven[×2]
そして天国へ行ったんだ


[Outro]
We're gonna be birds and fly
俺たちは鳥になって空を舞いあがる

We're gonna set the world alight
俺たちは世界を沸かせるんだ

We're gonna lose ourselves tonight, whoa
今夜は我を忘れて夢中になるんだ

We're gonna be birds and fly
俺たちは鳥になって空を舞いあがる

We're gonna set the world alight
俺たちは世界を沸かせるんだ

We're gonna lose ourselves tonight, oh
今夜は我を忘れて夢中になるんだ

In Heaven (Heaven)
天国で