【和訳】Avicii - Never Leave Me ft. Joe Janiak











 「Never Leave Me」は Avicii のアルバム「TIM」の11thトラックです。この曲は Avicii が亡くなる前に書いた最後の曲です。彼が人生の最後に書いた曲は苦悩や沈んだ気分を歌う暗いものではなく美しいラブソングでした。






[Verse 1]
I'm always left out, stranded on the fence
僕はいつも置いて行かれて フェンスの上で立ちすくんでいた

You came along the week, oh, no pretense
君は週の始めにやってきた 見栄を張らずに

In the trance, we danced and prayed for no tomorrow
夢中になって 明日のことなんか考えずに僕たちは踊って祈ったんだ

We were brash and we were bold, but we were right
僕たちは生意気で大胆だけど 正しかったんだ


[Chorus]
She knows how I'm feeling
彼女は知っている 僕の気持ちを

She banishes all my demons
彼女は僕に取り憑いた悪魔をすべて追い払う

So easy, like breathing
まるで息をするかのように容易に

She bandages all my bleeding
彼女は僕が流し血をすべて包帯で巻く

She knows how I love her
彼女は知っている 僕が彼女をどんな風に愛しているのか

We take it down undercover
僕たちはそれを覆い隠す

She gets me, she sees me
彼女は僕を手に入れて 僕を見ている

I hope that she'll never leave me
彼女が僕を置いていかないことを願うよ


[Post-Chorus]
I hope that she'll never leave me
彼女が僕を置いていかないことを願うよ


[Verse 2]
I'm always left out, chasing innocence
僕はいつも置いて行かれて 無邪気に追いかけていた

You came along, you showed me what it meant
君がやってきて それがどんな意味を持つのか教えてくれた

In the daze, we raced, yeah, dreaming of tomorrow
呆然としながら 走り出している 明日という夢を見ながら

We were brash and we were bold, but we were right
僕たちは生意気で大胆だけど 正しかったんだ


[Pre-Chorus]
And I reckon we can take our time (I reckon we can take our time)
僕は思う 時間をかけてもいいんだと
(I reckon = I think)

And I reckon we can go a while (I reckon we can go a while)
僕は思う しばらくの間は進めると

And I'll be there at the borderline (I'll be there at the borderline)
僕は境界線上にいるよ

'Cause I owe you all the best of me
僕のいいところは君だからね


[Chorus]
She knows how, I'm feeling
彼女は知っている 僕の気持ちを

She banishes all my demons
彼女は僕に取り憑いた悪魔をすべて追い払う

So easy, like breathing
まるで息をするかのように容易に

She bandages all my bleeding
彼女は僕が流し血をすべて包帯で巻く

She knows how I love her
彼女は知っている 僕が彼女をどんな風に愛しているのか

We take it down undercover
僕たちはそれを覆い隠す

She gets me, she sees me
彼女は僕を手に入れて 僕を見ている

I hope that she'll never leave me
彼女が僕を置いていかないことを願うよ


[Post-Chorus]
I hope that she'll never leave me[×2]
彼女が僕を置いていかないことを願うよ

(Never leave me, never leave me, never leave me)[×2]
置いていかないで


[Chorus]
She knows how I'm feeling
彼女は知っている 僕の気持ちを

She banishes all my demons
彼女は僕に取り憑いた悪魔をすべて追い払う

So easy, like breathing
まるで息をするかのように容易に

She bandages all my bleeding
彼女は僕が流し血をすべて包帯で巻く

She knows how I love her
彼女は知っている 僕が彼女をどんな風に愛しているのか

We take it down undercover
僕たちはそれを覆い隠す

She gets me, she sees me
彼女は僕を手に入れて 僕を見ている

I hope that she'll never leave me
彼女が僕を置いていかないことを願うよ