【和訳】Billie Eilish & Justin Bieber – ​bad guy










  Billie Eilish のヒット曲である「​bad guy」のリミックスには、彼女にとって憧れであり、初恋でもある Justin Bieber をフィーチャーしています。Billie はオリジナルと同じ歌詞を歌い上げますが、Justin は2 verse と 2 chorus に参加しユニークなひねりを加えます。






[Verse 1: Billie Eilish]
White shirt now red, my bloody nose
白いシャツは赤くなった 私の鼻は血まみれ

Sleepin', you're on your tippy toes
眠っているとき あなたはつま先立ちしている

Creepin' around like no one knows
誰にも気づかれないように忍び寄る

Think you're so criminal
あなたは罪深いのよ

Bruises on both my knees for you
あなたのために自分の両膝を傷つける

Don't say thank you or please
感謝やお願いは言わないで

I do what I want when I'm wanting to
やりたいときにやりたいことをするの

My soul so cynical
私の魂は とても冷笑的よ


[Chorus: Billie Eilish]
So you're a tough guy
あなたはとてもタフな人

Like it really rough guy
とても荒々しい

Just can't get enough guy
一緒にいても飽きない人

Chest always so puffed guy
胸を鍛えている人

I'm that bad type
私は悪い奴

Make your mama sad type
あなたのママを悲しませる

Make your girlfriend mad type
あなたの彼女を怒らせる

Might seduce your dad type
あなたのパパを誘惑する

I'm the bad guy
私は悪い奴


[Post-Chorus: Billie Eilish]
I'm the bad guy
私は悪い奴


[Verse 2: Justin Bieber]
Gold teeth, my neck, my wrist is froze (So icy)
歯には黄金 首や腕にはダイヤモンド

I got more ice than, than the snow
雪よりもたくさんのダイヤモンドさ

That guy, don't act like you don't know
そいつは君のことなんか知らないようにふるまうのさ

That guy, so critical (Skrrt)
そいつは とても危ない

Tattoos on both my sleeves
両腕にタトゥー

Yeah, I don't sleep, please don't wake me
ああ 俺は寝ない 頼むから起こさないでくれよ

Loosen my tie up so I can breathe
呼吸しやすいように ネクタイを緩めるんだ

It ain't political, oh no (Uh-uh)
政治的な意味はないよ


[Chorus: Justin Bieber & Billie Eilish]
Yeah, I'm a bad guy
ああ 俺は悪い奴さ

Ain't no holdin' back guy
後ろは振り返らない

Come off like I'm mad guy
狂ったやつだって ばれてしまった

Always got your back guy
いつも君の後ろにいる

Yeah, I'm the real type
ああ  俺は本物さ

Keep you for the thrills type
スリルを楽しむために君と一緒にいるんだ

Show you what it feels like
どう思っているか教えてあげるよ

Got an open invite
公開状を受け取った

I'm the bad guy, woah-ooh
俺は悪い奴さ


[Post-Chorus: Billie Eilish]
I'm the bad guy
私は悪い奴

I'm only good at bein' bad, bad
私は悪い奴


[Bridge: Billie Eilish & Justin Bieber]
I like when you get mad
あなたが怒った時が好きなの

I guess I'm pretty glad that you're alone (So icy)
あなたが一人の時のほうが好きなの

You said she's scared of me?
彼女は私を恐れているの?

I mean, I don't see what she sees
彼女の見ているものを 私気にしないってこと

But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne (Let's go)
でもそれはきっと 私があなたの香水を身に着けているから


[Outro: Billie Eilish & Justin Bieber]
I'm a bad guy (Damn right)
私は悪い奴

I-I'm a bad guy (Bad guy, aw, yeah, bad guy)
私は悪い奴

I'm a bad...
私は悪いの