【和訳】YUNGBLUD - original me ft. Dan Reynolds









  Imagine Dragons のフロントマンである Dan Reynolds との初のコラボレーションを果たした「original me」は YUNGBLUD のアルバム「the underrated youth - EP」の3番目に収録されています。






[Verse 1: YUNGBLUD & Dan Reynolds, Both]
I'm so sick of me, wake up and hate to breathe
とてもうんざりしている 目覚めて 息を吸うのが嫌なんだ

And I pride myself in that, so dramatic, I’ll admit
俺は劇的な自分を誇りに思っている 認めるよ

I'm so typical, my life ain't difficult
俺はとても普通だ 俺の人生は困難じゃない

But I’m so caught up in it, just a lowlife, I'll admit
でも俺はごろつきに絡まれている 認めるよ

I'm self-critical, tryhard original
俺は自己批判的だ 独自性を出そうと必死なんだ

Oh, I pride myself on that, such a loser, I'll admit
そんな敗北者みたいな自分を誇りに思っている 認めるよ


[Pre-Chorus: YUNGBLUD, YUNGBLUD & Dan Reynolds]
And I ask myself when my time will come
自分の番がいつ来るのか 自問する

Will I run away, will I run away?
逃げるか 逃げるか?


[×2]
[Chorus: YUNGBLUD & Dan Reynolds]
I'm the original loser
俺は奇抜な敗北者

Some days I wish I was anyone else
いつか変われることを願っていた


[Verse 2: YUNGBLUD & Dan Reynolds, Both]
I'm so paranoid, most people I avoid
俺はパラノイドで 多くの奴を避けてきた

Not seeking sympathy (Nah), I just want all of this (Hey)
同情はいらない 俺が欲しいのはこのすべてだ

Under an umbrella (Yeah)
傘の下で

And try to shelter myself from the rain
雨から身を守るようにしている

Try to stop my head from going insane
頭が狂わないようにしている

I'm counting down, all of the days
ずっと数えている

Swear that there’s a bright side to
誓うよ 明るい側面はあるんだ

Being alone outside
外で一人でいる奴にも

They cannot suffocate me
奴らに俺の首は絞められない

When they cannot fucking chase me out (Ayy)
奴らに俺は追い出せない

Anagram all of the letters, tellin’ me that I'm gonna be fine
アナグラムの文字が 俺に大丈夫だと言ってくれる

I climb the walls inside of my mind
自分の心の壁を登る

Piece ’em together and jump on the sides
一緒につなぎ合わせて ジャンプで飛び越える

I'ma be alone tonight if I try to stay alive and realize
もし生き延びて実現しようとするなら 今夜は一人でいるよ

I'm going blind
盲目になっていく


[×2]
[Chorus: YUNGBLUD & Dan Reynolds]
(Congratulations) I'm the original loser
おめでとう 俺は奇抜な敗北者

Some days I wish I was anyone else
いつか変われることを願っていた


[Bridge: YUNGBLUD & Dan Reynolds]
Don't let 'em change your mind
考えを変えるなよ

Don't let 'em change your mind (Ooh)
考えを変えるなよ

And don't let 'em waste your time
時間を無駄にするなよ

Don't let 'em waste your time (Someone save me)
時間を無駄にするなよ 誰かが俺を救ってくれる

Don't let 'em change your mind
考えを変えるなよ

Don't let 'em change your mind (Loser, fuck)
考えを変えるなよ

Don't let 'em waste your time
時間を無駄にするなよ

Don't let 'em waste your time
時間を無駄にするなよ

Yeah, don't let 'em waste your time
時間を無駄にするなよ


[Chorus: YUNGBLUD & Dan Reynolds]
I'm the original loser
俺は奇抜な敗北者

(Congratulations)
おめでとう

Some days I wish I was anyone else
いつか変われることを願っていた