【和訳】Coldplay - BrokEn










 「BrokEn」は Coldplay の元プロデューサー Brian Eno へ捧げられた曲です。 “For Brian Eno. With love and thanks”のメッセージと共にこの曲の歌詞が発表されました。






[Verse 1: Chris Martin, Choir]
Lord, when I'm broken (When I'm broken)
主よ 私が傷ついて

And I'm in need (I'm in need)
困窮したときは

Feel that ocean (Feel that ocean)
感じるのです あの海が

Swallowing me (Swallowing me)
私を飲み込んでいくのを

Head is hanging (Head is hanging)
頭は垂れ下がる

So sorrowfully (So sorrowfully)
とても悲しそうに

Oh Lord (Ooh-ooh)
おお 主よ

Come shine your light on me (Shine your light on me)
あなたの光で私を照らしてください


[Verse 2: Chris Martin, Choir]
On that morning (On that morning)
あの朝に

Scared and blue (Scared and blue)
恐れてやせ細っている

When I'm hungry (When I'm hungry)
私がお腹がすいたときは

And thirsty too (Thirsty too)
喉が渇いているときは

Send this raindrop (Send this raindrop)
この雨滴を送ります

Down to the sea (Down to the sea)
海へと

Oh Lord (Ooh-ooh)
おお 主よ

Come shine your light on me (Shine your light on me)
あなたの光で私を照らしてください


[Verse 3: Chris Martin, Choir]
Oh, shine your light (Oh, shine your light)
あなたの光を照らしてください

Oh, shine a light (Oh, shine a light)
光を照らしてください

And I know (Ooh-ooh)
分かっています

That in the darkness I'm alright (I'm alright)
暗闇の中でも 私は大丈夫

See there's no sun rising (Ooh-ooh)
太陽は昇っていない

But inside I'm free (Ooh-ooh)
でも心の中では 私は自由だ

'Cause the Lord will shine a light for me
主が私に光を照らしてくれるから

(Shine a light on me)
私に光を照らしてくれる

Oh, the Lord will shine a light on me
主が私に光を照らしてくれる

(Shine your light on me)
私に光を照らしてくれる

Sing it now
今すぐ歌おう