【和訳】Coldplay – Champion of the World











 「Champion of the world」は。うつ病と闘った後、2018年5月に命を落としたFrightened Rabbitのリードシンガー Scott Hutchison のへのオマージュとして、彼の誕生日である11月20日にリリースされました。イントロにサンプリングされているのは Harcourt Whyte の「Otuto Nke Chukwu N'ojija Aha Ya」です。






[Intro: 'Otuto Nke Chukwu']
Gi nwa nke chukwu, gini ka ina ekwu
主よ あなたは何について話しているのですか?

N'ihi ihe nile
全てにおいて

Nke chukwu mere
神が作り上げた


[Verse 1: Chris Martin]
I tried my best to be just like
最善を尽くした

The other boys in school
学校にいる他の男の子のように

I tried my best to get it right
成し遂げるために最善を尽くした

And died at every duel
争いのたびに死んだ

This mountainside is suicide
この山腹は自殺の名所

This dream will never work
この夢が機能することはない

Still the sign upon my headstone, write
未だに自分の墓石に刻まれている

"A champion of the world"
「世界のチャンピオン」


[Verse 2: Chris Martin]
I tried my best to stay alight
着地するために最善を尽くした

Fly like a firework
花火のように飛ぶ

I tried my best at taking flight
飛行機に乗って最善を尽くした

But my rocketship reversed
でも僕のロケットは逆噴射した

Oh, referee, don't stop the fight
ああ 審判 戦いを止めないで

Everyone can see I'm hurt
誰もが見ている 僕は傷つくのを

But I'll stand before conquistadors
でも僕は征服者の前に立ちふさがる

Till I'm champion of the world
僕が世界のチャンピオンになるまで


[Chorus: Chris Martin, Chris & Will]
(When I sail) And when I sail
僕が出航するとき

I'm sailing west
西に向かっている

(Know I might fail) Knowing I might fail
きっと失敗するかもしれない

But, still I'm hoping for the best
でも最善を望んでいる

(In my dreams) And in my dreams
夢の中では

Onto my chest
僕の胸の中では

She'll pin the colours and say
彼女は色を固定して 言ったんだ

"I wandered the whole wide world but
「私は全世界をさまよったけれど

Baby, you're the best"
あなたが一番素敵よ」


[Outro: Chris Martin & Will Champion]
So I'm flying on my bicycle
だから僕は自転車に乗って飛んでいる

Heading upwards from the Earth
地球から上に向かって

I am jumping with no parachute
パラシュートもなしにジャンプする

Out into the universe
宇宙へと

I have E.T. on my bicycle
E.T. を自転車に乗せる

Because giving up won't work
諦めることはできないから

Now I'm riding on my rocketship
今 僕はロケットに乗り込んで

And I'm champion of the world
僕は世界のチャンピオンさ