【和訳】Coldplay - Church










 「Church」は Coldplay の2枚組のアルバム「Everyday Life」のDisc1「Sunrise」の2曲目に収録されています。この曲にサンプリングされているのは Amjad Sabri の「Jagah Ji Laganay」です。






[Verse 1]
What can I tell you?
僕は君に何を伝えられるだろう?

When I'm with you, I'm walking on air
君と一緒にいると うきうきする

Watching you sleeping there, yeah
そこで君が眠っているのを見ている ああ

But what can't I get through?
でも 僕にできないことはなんだ?

And for everyone, everywhere
あらゆる場所にいるみんなのために

You're answering every prayer
君はすべての祈りに答えている


[Chorus]
And when you're riding a wave
君が波に乗っているときは

Oh, won't you ride that wave to me?
波に乗って 僕のもとに来てくれないか?

When you're setting your sail
君が出航するときは

Oh, can I be your seventh sea?
僕は君の7番目の海になれるかな?

When you're riding a wave
君が波に乗っているときは

Oh, when you're riding a wave
君が波に乗っているときは


[×2]
[Bridge]
'Cause when I'm hurt
だって僕が傷ついているときは

Then I'll go to your church
すぐに君の教会に行くから

[Chorus]
When you're riding a wave
君が波に乗っているときは

Oh, won't you ride that wave to me?
波に乗って 僕のもとに来てくれないか?

When you're riding a wave
君が波に乗っているときは


[Outro]
I worship in your church, baby, always
僕は君の教会で礼拝する いつも

I worship in your church, all the seven days (Ooh, ooh, ooh)
僕は君の教会で礼拝する 7日間ずっと

I praise and praise
讃えているんだ