【和訳】nothing,nowhere. - Buck











  「Buck」は nothing,nowhere. のアルバム「Trauma Factory」の3番目に収録されています。彼は故郷を訪れ、高校の友人たちとの会話から着想を得たこの曲は、彼のキャリアの成功が彼自身の幸せに繋がっていないことを強調しています。

 
 
[Verse 1]
Heard you moved out, heard you moved on
聞いたよ 失敗したんだってな 成功したんだろ

Heard you blew up, then you broke down
人気が出たあとに 貧乏になったんだろ

Heard your new song on the TV
TVでお前の新しい曲を聞いたよ

Saw your old face on a magazine
雑誌で昔馴染みの顔を見たよ

You must love everything, man, I wish I could say it
全部好きなんだろ 俺もそんなこと言いたかった

But I'm stuck in this town on my own
でも俺はこの町で佇んでいる

Feeling down, what’s it like now to be famous?
元気がないな 有名になるってどんな気分だ?

Tell me right now, 'cause you made it
教えてくれ お前はそれを成し遂げたんだから


[Pre-Chorus]
I'm not okay, I’m not alright
俺は大丈夫じゃない 全然大丈夫じゃない

I need a break, I need a light
休憩が必要だ 光が必要だ

I'm not okay, I'm not alright
俺は大丈夫じゃない 全然大丈夫じゃない


[Chorus]
I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ

Think I got lost in a chase, I'm feeling stuck
追い求めている間に迷子になって 立ち尽くしている

Feel like this every day, shit kinda suck
毎日 マジで気分が悪いよ

Shoutout to the 508, tell 'em what's up
508には感謝している 奴らに挨拶をする
(508はnothing,nowhere. の出身地であるマサチューセッツ州フォックスボロの市外局番)

I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ

I know they know I'm puttin' on for ’em like yuh
知ってるだろ 俺はこの町を背負っているんだ

I been working overtime, doing too much
俺は働きすぎているんだ

I don’t need you telling me how to feel
俺がどんな気分が 知らなくていい

I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ


[Verse 2]
Wake up, the same bed, you're goin’ out, I'm staying in
目覚めたんだ 同じベッドで 君は外に出て 俺は家にいる

I don't know what day it is, I guess that's the way it is
今日がどんな日は分からない そんな風に生きている

Seems like everyday, every night same thing
毎晩 毎日 同じことを繰り返しているような気分

Another week, another month, another year wasted
また一週間 一か月 一年 無駄に過ごしてしまった

Oh no, why you gotta live like that, yeah
ああ どうしてそんな風に生きないといけないのか

I got it, now I wanna bring it right back, ’cause
分かったんだ 戻りたいよ だって

Misguided, see, the grass over here ain't green, yeah
間違えてたんだ ほら ここの草は緑じゃない

Sometimes I'ma dream, no it ain't what it seems like
時々夢を見るんだ でもあんな風になるとは思えない


[Pre-Chorus]
I'm not okay, I'm not alright
俺は大丈夫じゃない 全然大丈夫じゃない

I need a break, I need a light
休憩が必要だ 光が必要だ

I'm not okay, I'm not alright
俺は大丈夫じゃない 全然大丈夫じゃない


[Chorus]
I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ

Think I got lost in a chase, I'm feeling stuck
追い求めている間に迷子になって 立ち尽くしている

Feel like this every day, shit kinda suck
毎日 マジで気分が悪いよ

Shoutout to the 508, tell 'em what's up
508には感謝している 奴らに挨拶をする

I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ

I know they know I'm puttin' on for ’em like yuh
知ってるだろ 俺はこの町を背負っているんだ

I been working overtime, doing too much
俺は働きすぎているんだ

I don’t need you telling me how to feel
俺がどんな気分が 知らなくていい

I gotta keep it a buck, keep it a buck
俺は嘘はつけない 等身大のままだ