【和訳】nothing,nowhere. - Barely Bleeding











 「Barely Bleeding」は nothing,nowhere. のアルバム「Trauma Factory」のラストに収録されています。「REAPER」の「nevermore」を思わせる、アルバムの最後を飾るのにふさわしい壮大なサウンドになっています。




[Verse 1]
I've been waiting for something or someone to save me from this
俺は何か あるいは誰か 俺を救ってくれるのを待っていた

I can't act like I'm fine when I'm not anymore and it hurts
元気なフリはできない これ以上ないってくらい傷ついているときは

Sleep, wake, repeat
寝て起きての繰り返し

And I'm underneath
俺は底にいる

Reaching out for a hand 'cause the hurt makes it harder to be
手を伸ばすのは 傷ついたら大変になるから

Breathing out as I watch every season go by in complete
息を吐きながら 不完全なままあらゆる季節が過ぎ去るのを見届けるのは

Sleep, wake, repeat
寝て起きての繰り返し

And I'm underneath
俺は底にいる


[Chorus]
So watch me break
だから俺が壊れるのを見ていてくれ

I'm barely breathing
息をするのも苦しいよ

I'm wide awake
目が覚めても

And you're still sleeping
君はまだ眠っている

'Cause all this weight
あらゆる重荷で

I'm bruised and beaten
俺は傷つき打ちのめされている

You watch me break
君は俺が壊れていのを見ている

You're barely bleeding
君はそんなに血を流していない


[Verse 2]
Searching for a god or something that is bigger than me so I wait
神や 自分より偉大な何かを探して待っている

Reaching up at the sky sending prayers that I know won't be met
空に向かって手を伸ばして 叶わないと分かっている祈りを送る

Sleep, wake, repeat
寝て起きての繰り返し

And I'm underneath
俺は底にいる


[Chorus]
So watch me break
だから俺が壊れるのを見ていてくれ

I'm barely breathing
息をするのも苦しいよ

I'm wide awake
目が覚めても

And you're still sleeping
君はまだ眠っている

'Cause all this weight
あらゆる重荷で

I'm bruised and beaten
俺は傷つき打ちのめされている

You watch me break
君は俺が壊れていのを見ている

You're barely bleeding
君はそんなに血を流していない


[Bridge]
And it's too late for you to save me
俺を救うには 君は遅すぎた

Your words cut like razor blades
君の言葉はカミソリのような切れ味を持つ


[Chorus]
So watch me break
だから俺が壊れるのを見ていてくれ

I'm barely breathing
息をするのも苦しいよ

I'm wide awake
目が覚めても

And you're still sleeping
君はまだ眠っている

'Cause all this weight
あらゆる重荷で

I'm bruised and beaten
俺は傷つき打ちのめされている

You watch me break
君は俺が壊れていのを見ている

You're barely bleeding
君はそんなに血を流していない